Zipline en Bezoekje Maui in Queenstown

24 november 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Onderweg naar Queenstown zien we een leuke brug waar ze vanaf bungeejumpen. Dat wil ik wel, zegt Lara! Dus gaan we even kijken. Ze hebben ook zipline, waarbij in je een harnas langs een lijn heel snel naar beneden gaat (140 km/h) en dat wil Thomas wel. Eerst even kijken en daarna informatie inwinnen. Helaas mag Thomas niet omdat hij een jaar te jong is. Zwaar teleurgesteld jongetje. Lara ziet af van het bungeejumpen. Niki wil wel zipline. Ondersteboven zittend (welja, waarom niet gewoon simpel…). Helaas mag dat niet omdat ze te klein is… Dus dan maar superman, liggend (de spannendste voor haar volgens de man daar). Niki vind het leuk, papa en mama spannend (maar niet eng genoeg om mee te gaan, hahaha).  Niki schiet als een vogel, superman door de lucht en geniet met volle teugen. Helaas is het weer te snel voorbij.

Op naar Maui voor de problemen met de accu/koelkast (accu steeds leeg en koelkast die soms prima koud is maar vaak ondanks maximale stand maar matig koelt). En het slot (vaak alleen met heel veel kracht op slot te krijgen en is ook al eens op slot gegaan door alleen deur sluiten). En de waterpomp, die bij vertrek heerlijk geruisloos was, in tegenstelling tot de Australische versies, en sindsdien steeds rumoeriger wordt en alleen nog met horten en stoten water produceert.

Lijst doorgegeven aan mevrouw achter de balie en er zal naar worden gekeken. Expliciet erbij gezegd dat de accu net de hele nacht en de rit hiernaartoe heeft geladen (>16 uur), dus dat ze dat mee moeten nemen.

Even later komt ze terug met de mededeling dat er niets gevonden is. Zucht. Als later de monteur zelf langskomt om de lijst te bespreken, geeft hij aan dat de waterpomp lucht aanzoog en dat dit gefixt is. Tevens dat de koelkast in storing stond en gereset moest worden. Als ik aangeef dat de accu 16 uur aan een stuk geladen heeft voordat we hem afleverden, wil hij deze voor alle zekerheid ook wel vervangen.

Uiteindelijk rijden we na 17 uur eindelijk weg. Weer een halve dag foetsie, maar hopelijk zijn er wat problemen opgelost!

Een uur later bij de Mac staat de koelkast al weer in storing en 5 uur later (waarvan 2 uur rijdend en dus de accu ladend) is de accu al weer leeg. Na een boos mailtje naar Maui gaan we slapen.