Christchurch: Maui verzoek tot oplossen problemen poging 3

30 november 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Door de avonturen van gisteren (qua prioriteit iets hoger dan NOG meer tijd verkwisten aan de loze beloftes en halve oplossingen van Maui), gaan we de geplande tijd van 11:00 uur bij Maui niet halen, dus dit mailen we ruim vantevoren nog even netjes.

Als we vervolgens aankomen om 12:15 is er weinig van te merken dat we 'ingepland' zouden zijn. We halen wat spullen uit de camper en dragen de sleutels over. Benieuwd wat ze er vandaag van maken.

We hebben wel mooi even internet en kunnen douchen, zodat deze zoveelste tijdverkwisting nog enig nut heeft. Tijdverkwisting omdat er natuurlijk altijd iets fout kan gaan, maar in principe mag je voor 200+ euro per dag gewoon een correct werkend voertuig verwachten en zo niet, dient dat in één keer opgelost te worden met minimaal oponthoud. Wij hebben bij de eerste camper en bij de tweede camper beide keren een vervanger gekregen vanwege de slechte staat. Eigenlijk hadden ze dat hier ook moeten doen, hoe vreselijk vervelend en tijdrovend alle bagage overzetten iedere keer ook is. Maar in plaats daarvan staan we nu voor de derde keer bij Maui of een door hen aangewezen monteur.

Omstreeks 14:00 uur is de vuilwatertank geleegd, de schoonwatertank gevuld, de camper van buiten gewassen. Alle drie volledig onnodig wat ons betreft... Daarnaast is er een nieuwe huishoudaccu ingekomen (voor de kenners: de 100Ah GEL is vervangen door een fysiek kleinere 120Ah AGM). En het slot is volgespoten met slotenspul. En er staat een opmerking op het werk/reparatie formulier dat de koelkast erg vol staat ( zie foto). Het is een 6 persoons camper, wat mag er in staan? Eén sixpack blikjes cola???

Ook nu is weer duidelijk dat ze niet van plan zijn verder te zoeken. Bij gesprekken met de baliemedewerker laat hij wat vallen over compensatie. RP heeft daar zijn buik een beetje van vol, een dag kost ons 500 dollar (vliegreis + camperhuur gedeeld door aantal dagen).en in Australië kregen we 200 dollar compensatie voor het verlies van een dag. Voor 500 dollar zou je niet vrijwillig een dag van je vakantie in een camperverhuurkantoor gaan zitten, voor 1000 nog niet eens en dan moet je blij zijn met 200$ compensatie? Zorg gewoon dat je spul goed werkt! Iets van die strekking ook tegen de meneer verteld, en hij vatte dat misschien wel op als "ze willen helemaal geen compensatie"... Hij kwam aanhobbelen met een handgeschreven bon voor Hanmer Springs heetwaterbronnen, met de woorden dat de kinderen daar lekker van de glijbanen zouden kunnen gaan, lekker ontspannen.

Lees blog van morgen hoe dat ging ;)

We willen toch nog even het theater zien dat Leon en Meike gezien hebben toen ze hier waren. Maar eerst even naar 'the warehouse', een soort super Action (hoewel de prijzen niet altijd even laag zijn, 6$ voor een stekker die 3$ kost in de Countdown). Leuke trui voor Lara gevonden! En speeltjes voor RP (lange bitset inclusief vierkantbits, nodig als RP nog in de camper moet klussen).

Daarna 'even' naar een goedkoop tankstation (McKeown) voor een halve tank. Was iets verder dan RP dacht en we zijn van hot naar her aan het racen in een door files geteisterd Christchurch. Niet erg handig. Toch hierna door naar de straat van het Odeon Theater. Op Wikipedia staat dat er in 2012 al een stuk is ingestort, maar Meike en Leon zijn er later geweest en hebben toen de stoeltjes binnen nog zien staan.

Na veel zoeken denken we het misschien gevonden te hebben, maar geen stoeltjes aan de achterzijde. Nog even bij een als bioscoop vermomde videoverhuur gevraagd en deze wist te vertellen dat het plat was gegooid. Loopt Wikipedia zo achter? Maar als RP een foto laat zien van het gebouw dat schuin tegenover zijn zaak achter wat containers verborgen zit, geeft hij toe dat dit waarschijnlijk toch het theater in kwestie is! Dus toch (waarschijnlijk...) gevonden!

Nu nog langs de Countdown (zijn we al eerder geweest bij deze vestiging), nog even bij de Burgerking ernaast voor wat voedsel (geen ijsjes, geen mayo, geen augurk...) en we gaan op weg naar Hanmer Springs.

Om 10 uur 's avonds is het welletjes en zetten we de camper stil in Waikara. Morgen weer een dag.