Naar Auckland

13 december 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

We hadden gehoopt het net met de voorraden te redden, maar we halen het niet dus chocopasta en jam (paar dagen geleden) en boter (gisteren) bijgekocht. Nu moet er 400g boter in twee ontbijtjes op, dus de jamboterhammen smaken prima! Jammer alleen dat er blauwe schimmel zonder bijbehorende Franse kaas op de boterhammen zit die RP al half op heeft. Lara en Mas had hij al van het nieuwe brood gegeven, dus daar gaat hij ook maar op over.
Pas na het middaguur, als nog wat toetsen zijn afgerond, gaan we richting Auckland. We hebben inmiddels het drop-off pakket van Maui gekocht. Door een storing in die flut TomTom wifi-box van Maui hebben we het pakket zelfs TWEE keer gekocht... zucht, kunnen we aan de lijst te bespreken onderwerpen toevoegen...
Maar goed, door dat pakket hoeven we de dieseltax ($6,62/100km) niet te betalen en kunnen we de camper met lege diesel- en gastank en met volle toilet- en grijswatertank afleveren.
Dus voortaan grote boodschap in de camper... nee, zo erg zijn we niet, ondanks dat Maui niet echt onze vrienden zijn geworden door hun gedrag.
Maar de dieseltank gaan we niet verder vullen dan nodig, dus even 10 liter erin en dan halen we het hopelijk.
Mas weet misschien een gratis parkeerplek waarbij we wel een eind moeten lopen, maar juist met veel lopen zie je meer winkels, dus klinkt beter dan 5$ per uur met grote kans dat de camper niet eens past. Bij de betreffende bezienswaardigheid (Mount Eden) is echter een 180 minuten limiet terwijl de camper vervaarlijk scheef staat op de parkeerhelling. Iets buiten 'Mount Eden' geldt ook de 180 minuten limiet, maar hier slechts tot 18:00 uur. Het is nu 14:20, wagen we het erop? Na spullen in de kluis stoppen, een pitstop, wat drinken in de tas en de camper op slot is het 14:38. Ja, we wagen het erop.
Als eerste komen we na een poosje wandelen bij een kerkhof met joodse en diverse christelijke gedeeltes. We lezen hier ook dat door de komst van de via een brug net door ons overgestoken snelweg, er een groot gedeelte van de katholieke graven is verdwenen en de begraafplek voor altijd is gescheiden van de bijbehorende kerk...
Het is net het spookslot van de Efteling met schots en scheef staande grafzerken. Veel blijken zelfs een staalplaat aan de achterzijde waar de (moedwillig?) gebroken stukken op gelijmd zijn. Vele stenen zijn van midden 19e eeuw! Zoals RP al eens eerder opmerkte in een dorp van 300 inwoners met vele honderden graven: ze ruimen hier duidelijk minder graven dan in Nederland!
Niet veel later komen we langs een winkeltje dat surplustronics heet. Als Mas vraagt of RP even naar binnen wil, zegt hij "neu, hoeft niet". 5 minuten later heeft hij zijn handen vol met allerlei elektronica rommel en doet hij zijn best niet nog een uur rond te neuzen.
Volgende stop is een Duplo kerstboom van circa 10 meter hoog met allerlei lego versieringen.
We lopen na even bewonderen weer verder waarbij Lara opmerkt dat we een klein ventje missen. Ze houdt wel van hem... Die ontaarde ouders hadden nog niets in de gaten. Gelukkig staat Tommie netjes waar we hem hadden achtergelaten rondjes te lopen en ons te zoeken.
Langzaam verschijnen er wat souveniers shops met allemaal dezelfde spullen. Eigenlijk hadden we meer een klik met Australië. De overal op aanwezige Kiwi hebben we niet eens echt gezien! En alle leuke houten spulletjes zijn prullaria van 20 tot 50 dollar of Maori nep houtsnijwerken van over de 100$...
Na een uitputtende middag bestellen we 3 pizza's en eten deze met wat hamburgers op bij de Mac. Nu terug naar de camper.
Een klein uurtje later hebben we er 10,2 km lopend opzitten, vinden we de camper ongeschonden en zonder prent terug en rijden we naar een kampeerplek boven Auckland zodat we morgen makkelijk naar Sophie kunnen (een jeugdvriendin van Mascha van 33 jaar geleden!).
Laatste nachtje in de camper... we zijn wat somber en teneergeslagen dat het er weer bijna op zit.

1. Albert van der Mannen:
    13 december 2016
    nou, tot donderdag dan maar.
    Als jullie mij zien, is iedereen weer blij en straalt weer.
  2. P van der Mannen:
    13 december 2016
    tja aan alle mooie dingen komt vaak een eind, maar er komen ook weer andere mooie dingen aan.
    tot op schiphol
  3. Stephanie engels:
    13 december 2016
    Ja kan niet wachten tot jullie terugkomen. Benthe ook niet
    Groetjes Stephanie
  4. Leon:
    13 december 2016
    Tot donderdag! Goede reis!
  5. Cindy:
    13 december 2016
    Bedoel je Sophie uit de Singaporetijd? of nog van voor jouw Singaporetijd? Succes nog met het laatste stukje van de reis, het inleveren van de camper en natuurlijk de vlucht terug. Wat een mooie ervaring zeg! Kunnen jullie mooi in je broekzak steken!
  6. Joke:
    13 december 2016
    Who, die tijd is snel gegaan.
    Tot snel dan maar weer.