Warrnambool

12 oktober 2016 - Warrnambool, Australië

’s Ochtends naar het wildpark in Warrnambool gereden. Zoals de man bij de receptie van het hotel zei. De dieren lopen daar los ‘in het wild’ rond. Je kunt ze aanraken maar zij jou dus ook!

Op de parkeerplaats onze eerste koala hoog in de boom gezien. Daar een rondwandeling gemaakt waar we een koala op aanraakhoogte (voor Ric-Paul) in de boom boven het pad zagen. Stuk verderop nog een mvfhvjvhhoog in de bomen. Na een stukje van het pad af gelopen te hebben (smal weinig belopen bospad) hebben we een stukje kangaroe gespot.  Het koppie en de oren… Daarna schoot hij weg door de bosjes. We hoorden alleen nog het  zware gedreun van zijn voetstappen. Nog een tijdje lopen zoeken waar hij was gebleven maar helaas.

’s Middags naar een waterval. De breedste in Australie. Op het moment dat wij er waren was hij best imposant. Er is blijkbaar veel regen gevallen de laatste tijd. Helaas hebben we het vogelbekdier dat daar leeft niet kunnen spotten.

Terug naar Melbourne over de snelweg. De afstanden zijn hier toch groot.

Na ruim 200km een tankstation beginnen we hem een beetje te knijpen…