Op naar Alice Springs

13 oktober 2016 - Alice Springs, Australië

Om 7 uur stappen we in de auto naar het vliegveld. Wordt nog spannend want we hebben ons in de tijd vergist. Auto verhuur gaat om 8 uur pas open en we vliegen om 9.30 u. Mascha is met de kids en bagage op vliegveld neergezet zodat we vast kunnen inchecken en koffers inleveren. Ric-Paul zou auto wegbrengen en daarna ook komen.

Maar in Australie binnenlandse vlucht is het wat relaxter dan internationaal. Inchecken via paal. Help! Ze herkennen onze naam niet en via paspoort scannen ook niet. Maar een medewerker helpt ons er doorheen, print onze boarding passes en bagagelabels uit, laat zien waar de koffers heen moeten en checkt de koffers in. Ook Ric-Paul is al ingecheckt terwijl hij er niet eens bij is…

Nadat Ric-Paul zich bij ons heeft gevoegd, (Ja hij is op tijd!) lopen we door security. Wij snel flesjes leegdrinken, hoeft dat blijkbaar niet. Drinken mag mee…

In Alice Springs met een taxi naar de camperverhuur. Bij navraag hoeveel dat ongeveer kost was het antwoord: prijs via de meter. Ric-Paul vroeg nog waarom het nachttarief aanstond, maar daar kwam een vaag antwoord op. Blijkbaar zijn we er toch weer ingetrapt want taxi rit was wel stukkie duurder dan normaal kwamen we later achter.

Na ontvangst camper naar een soort desert wildpark geweest. Volgens iemand van internet een must go voordat we naar Ayers Rock gaan om wat van de cultuur en dieren te begrijpen. Park viel wat tegen. Wel gezien welke enge spinnen en slangen er in Australie leven. Brrrrr.

Leuke roofvogel show gezien en wat informatie over dingo’s mogen ontvangen.

Voor de avond naar een camping gereden die maar AUD 11,=/nacht kost incl. warme douches en koud zwembad. Even lekker afkoelen voor de kids want het is hier een stuk warmer dan Melbourne!

De camper was niet zo’n succes. Bij de eerste bocht vlogen er al 3 lades open. Bijna tegen 1 van de kids aan! Verder nog wat andere dingen zoals lege huishoudaccu, halfvolle gastank ipv volle, smerige matrassen. Genoeg om voor ons om de volgende ochtend maar even terug te gaan.