Walvissen!

6 november 2016 - Urunga, Australië

Niet eens zo heel vroeg maar wij lagen nog allemaal te slapen, kwamen er steeds meer auto's op 'onze' parkeerterrein staan. Mensen die koffie gingen halen of ontbijten bij het museumpje. Na een zondagsontbijt met croissantjes en chocoladebroodjes gaan we weer op pad. Nog een laatste poging om walvissen te zien. Bij Bluff beach vlakbij Yamba ligt een uitkijkplatform. Bij het strand aangekomen liepen we eerst naar het strand waar een rotsplateau de zee inliep. Lekker klauterend richting zee. Was dit het? Wel lol maar niet echt een geschikt punt om te kijken. Na wat verder zoeken aan de andere kant van de parkeerplaats de toegang van het platform gevonden. Daar stonden al 2 mensen te kijken. Na een praatje bleken zij lokaal te zijn en hier regelmatig walvissen te zien. Ook vlak voor de kust en zelfs een keer in de rivier. Vandaag verder uit de kust. Zij hadden er al een stuk of 10 walvissen gezien! Ons geduld (kwartiertje) werd beloond! Een spuiter en een staartvin. Wel ver weg jammer genoeg maar dat mag de pret niet drukken. Daarna nog een paar keer. Thomas en Niki mochten de verrekijker van die australier lenen. Foto's en filmpje proberen te maken.
Als late lunch lekker de taart opgegeten.
Weer verder gereden richting zuiden.
Omdat we geen eten hadden bij de McDonald's gestopt om ook gelijk wifi te hebben. Helaas hadden ze nog steeds een landelijke storing. Gelukkig is de Hungry Jacks aan de overkant.
Om toch nog wat km's te maken gaan we weer rijden. Het is nog een eindje rijden naar Sydney en we lopen iets achter op schema...
Aangekomen in het pikkedonker bij een parkeerplaats waarvan we niet zeker weten of we er wel mogen staan. Bij de schone wc's ook een douche! Op het lager gelegen parkeerterrein staat een camper. Toen wij er langs wilde schuurde de bovenkant tegen een tak van een boom. Mmmm, dat past dus niet. Weer een paar krassen erbij. Terug en de andere weg. Naast het toiletgebouw geparkeerd. Raampjes open en we horen de golven op het strand rollen. Heerlijk! Dat wordt lekker slapen. Er komen gedurende de nacht nog een paar auto's voorbij (zou het politie zijn?), maar die rijden door. Waarschijnlijk ook op zoek naar slaapplek.

1. Albert van der Mannen:
    7 november 2016
    zijn de walvissen niet geschrokken van jullie, en bleven ze daarna uit de kust ??albert
  2. P van der Mannen:
    7 november 2016
    welke taart en waarom?
  3. Familie Hammink:
    8 november 2016
    Zomaar omdat het zondag was!