Brisbane

4 november 2016 - Brisbane, Australië

Vandaag een dagje Brisbane. Redelijk op tijd in de file aangesloten. Half uurtje rijden en dan hopelijk een parkeerplek vinden voor ons bakbeest. Aangekomen in de buurt van de cityhopper, een gratis ferry die een paar plekken aandoet, vonden we op straat een plekje dat precies pas was! En gratis :) op nog geen 500m van de eerste halte van de ferry. Eerste stop: het maritieme museum. Volledig door vrijwilligers gerund. De MS de Diamond, een oorlogsfregat, lag er in droogdok als museumstuk. Het leuke was dat je bijna overal aan mocht zitten. Thomas en Mascha hebben een geschutskoepel gedraaid en de loop gericht. Heerlijk om de kinderen niet steeds te hoeven corrigeren dat ze nergens aan mogen zitten.
Daarna de rivier overgelopen via een hoge loopbrug en een wandeling door de botanische tuin gemaakt. Omdat we van het zwembad af liepen weer de ferry gepakt die ons voor de 'street beach' afzette. Een schitterende waterspeeltuin met een groot zwembad met strand. Heerlijk gezwommen en genoten.
Daarna met de ferry terug naar het beginpunt. Met de camper tijdens de spits dwars door Brisbane naar het zuiden gereden. Gelukkig reed Ric-Paul...

1. P van der Mannen:
    5 november 2016
    nog steeds volop genieten voor jullie zo te lezen
  2. Vanessa:
    5 november 2016
    Klinkt fantastisch! Enjoy☺️ van ons allemaal
  3. Albert van der Mannen:
    volgens mij was dat indertijd [ 35 jaar
    geleden] er allemaal nog niet.
    Maar ik ben ook voor business er maar een paar dagen geweest.
    Albert
  4. Joke:
    6 november 2016
    Wat leuk dat ik van jullie reisblog mag mee genieten.
    Geniet er nog meer van als dat jullie nu al doen.
    Groetjes
  5. Inge:
    6 november 2016
    leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en ondernemen!
    Ik vind het echt mega stoer dat jullie dit doen met z'n vijven.
    Geweldig,hoor! Lekker he, met zo n camper ( als je ernaast mag zitten tenminste) .Ik hoop dat jullie nog heel veel mooie dingen gaan beleven en vind het heel leuk een beetje mee te leven