Brisbane

4 november 2016 - Brisbane, Australië

Vandaag een dagje Brisbane. Redelijk op tijd in de file aangesloten. Half uurtje rijden en dan hopelijk een parkeerplek vinden voor ons bakbeest. Aangekomen in de buurt van de cityhopper, een gratis ferry die een paar plekken aandoet, vonden we op straat een plekje dat precies pas was! En gratis :) op nog geen 500m van de eerste halte van de ferry. Eerste stop: het maritieme museum. Volledig door vrijwilligers gerund. De MS de Diamond, een oorlogsfregat, lag er in droogdok als museumstuk. Het leuke was dat je bijna overal aan mocht zitten. Thomas en Mascha hebben een geschutskoepel gedraaid en de loop gericht. Heerlijk om de kinderen niet steeds te hoeven corrigeren dat ze nergens aan mogen zitten.
Daarna de rivier overgelopen via een hoge loopbrug en een wandeling door de botanische tuin gemaakt. Omdat we van het zwembad af liepen weer de ferry gepakt die ons voor de 'street beach' afzette. Een schitterende waterspeeltuin met een groot zwembad met strand. Heerlijk gezwommen en genoten.
Daarna met de ferry terug naar het beginpunt. Met de camper tijdens de spits dwars door Brisbane naar het zuiden gereden. Gelukkig reed Ric-Paul...