Alice Springs richting Uluru

14 oktober 2016 - Alice Springs, Australië

’s Ochtends eerst terug naar de verhuur. Gisteravond per e-mail al contact gehad met verhuurder in Nederland over onze onvrede over de camper. Bij de verhuur aangekomen wilden ze ons uiteindelijk een andere camper meegeven. Wel een oudere want er was verder niets meer beschikbaar. Deze leek wel een stuk beter dus hebben we alle bagage overgezet. Tijdens het overzetten lukt het maar niet om laadspanning in de camper te krijgen voor de laptop. Uiteindelijk, na flink navragen, uitleggen, kabels wisselen, etc. blijkt domweg de hoofdzekering die ALLE campers voedt, uit te staan. Dat verklaart waarschijnlijk dat we gisteren met een lege huishoud accu werden weggestuurd…

Het is inmiddels al middag als we koers zetten naar Ayers Rock. Met de camper mogen we geen onverharde wegen rijden dus het is een heel stuk omrijden. Omdat we niet in het donker willen rijden zoeken we bijtijds een camping. Ongeveer halverwege op een camping gestaan waar de stroom wel betaald was maar zonder stroom mocht je gratis staan. En gratis douches inclusief beestjes, maar daar wennen we vanzelf aan de komende dagen.

Bij het restaurant is er wifi