Inleverdag

17 november 2016 - Melbourne, Australië

Onze 1 na laatste dag in Australie. Vandaag moet de camper ingeleverd worden. Maar eerst nog wat souveniers kopen. Het is een uurtje rijden naar Melbourne. Daar vinden we eindelijk een parkeerplekje waar we 2 uur gratis kunnen staan.

Het lopen naar de binnenstad neemt iets meer tijd in beslag dan waar we op gerekend hebben. De opgegeven straat blijkt niet in de binnenstad te liggen. We wilden eerst het oude toeristische treintje nemen maar die rijdt net om de binnenstad heen. Dus die zijn we voorbij gelopen (helaas geen tijd voor). In de binnenstad is het openbaar vervoer heel goed geregeld. Alle trams zijn gratis! Dus toch voor 2 haltes maar de tram gepakt. En daar zijn dan eindelijk de souvenier shops… Snel wat gekocht en terug naar de auto. RP is gaan rennen aangezien we daar pas zouden aankomen na 3 uur parkeertijd. Gelukkig geen boete!

Kids met bagage bij het hotel afgezet. Wat hebben we toch veel spullen… Laatste ronde door de camper. Alles mee?

RP en Mas brengen de camper weg. Het is 6,5 km rijden. We waren van plan terug te lopen en dat wilden we de kids niet aandoen. Die mochten lekker even relaxen en tv kijken!

Nog even tanken, weg afsluitingen, en dus net op tijd bij de verhuurder. Nog wat gezeur over een verdwenen tv antenne (hadden we die dan?) en we mochten gaan. Aangezien we wel wat conditie hebben opgebouwd met de vele wandelingen leek de anderhalf uur terug lopen naar het hotel geen probleem. Gebrek aan wandelpad wel… We moesten grotendeels in de berm lopen. En een wandeling door de mooie natuur of stad is toch makkelijker dan een wandeling langs de (snel)weg…

Nog een afscheidsmaaltijd bij ons vertrouwde restaurant en laatste spullen in de koffer. En beetje bijtijds gaan slapen. Morgen vroeg op.

1. Sonja Vonk:
    24 november 2016
    Goede reis terug!
  2. Sonja Vonk:
    24 november 2016
    Whoehaha goede reis naar nieuw zeeland eigenlijk dus... Ik dacht al.. Nou al?