Alice Springs naar Devils Marbles

19 oktober 2016 - Devils Marbles, Australië

Tijdens het douchen valt opeens het hete water uit.  Niki was bijna ingezeept, Lara moest nog beginnen en Mascha was al klaar. De heren waren nog niet aan douchen toe. Een paar dagen eerder was het water ook even weg geweest, maar snel weer terug, dus RP gaat verhaal halen wanneer er weer heet water is. Antwoord: Oh, is er geen water dan? Dan zal de loodgieter het wel hebben uitgezet. Geen idee wanneer er weer water is, hij zoekt een lek. Op de vraag of we in het hotel kunnen douchen, wordt negatief geantwoord. Wel is er een douche in een gemeentegebouw. Even gewacht tot de was droog is en dan daar maar naar toe.

Alle hoop daarop gevestigd, maar dit blijkt 7$ pp te kosten… We stonden juist bij de Gapview vanwege de goedkope douches!!!

Dan maar zo op weg!

Flink doorgereden en even gestopt bij de Steenbok keerkring (waar de zon op21 december 12:00 uur precies boven staat) en bij een tankstation met grote beelden (erg gedetailleerd afgewerkt zoals Mascha hier net ontdekt). Hier ook voor het eerst de schotelantenne-telefoonstandaard zien werken. Zet je telefoon op de standaard en opeens heb je WEL bereik! De schotelantenne bundelt de straling van je telefoon en stuurt deze in een smalle bundel naar een tientallen kilometers verder gelegen zelfde antenne met ook een zend/ontvangstantenne in het brandpunt welke aan de grote zendmast gekoppeld zit. Tegen de avond bij Devils Marbles aangekomen (zonder verkrampte voet dankzij de cruise control!).

Heel apart deze megaknikkers. We overwegen nog even hier te blijven staan terwijl we klimmen en klauteren over dit natuurwonder (blijkt eigenlijk niet gewenst te zijn… oeps). We besluiten toch een stukje terug te gaan voor de wifi (Lara moet wat onderzoek doen voor school, ze blijkt net niet genoeg te hebben aan de 2 uur wifi limiet… hahaha), de ‘biergarten’ (niet aan toe gekomen) en evt. het zwembad. Lekker powered, dus de airco kan aan ’s nachts!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl