Op en in het water

19 juli 2023 - Can Tho, Vietnam

Vanochtend eerst ontbeten bij het uitgebreide ontbijt buffet. We worden wat minder avontuurlijk en eten vooral toast met ei. Thomas was blij met de 2 borden spaghetti, Niki alleen warme chocolade melk, Ric-Paul gebakken rijst.

Na het ontbijt een excursie beginnend met een boottocht met een longtailboat over de Mekong Delta rivier. Gelukkig blijft de voorspelde regen uit en genieten we van een briesje op het water. We varen langs de drijvende markt wat de drijvende groothandel markt blijkt te zijn. De lokale handelaren komen hun waren hier dus kopen. Had er wat meer van verwacht. Daarna aangemeerd bij een fruitboerderij waarvan diverse mensen uit de groep dachten dat het een 'vrouwen'boerderij was (waar alleen vrouwen werken).  We werden door de reisleider door de tuin geleid waar het erg glibberig was maar leuk om de verschillende soorten fruit te zien hangen. Op een gegeven moment moesten we over een 'monkey bridge', 2 boomstammen achter elkaar en een lage gammele leuning. Mas ging als 1 van de eerste en Niki zei nog: niet met de camera mam, straks glij je uit. Maar Mas ging zonder problemen erover. De rest van de groep ook. Niki als een na laatste voelde zich een beetje overmoedig en dacht dat ze de leuning niet nodig had. Helaas was de boomstam al flink glibberig door iedereen zijn modderschoenen. Niki haar voet gleed weg het water in, om te corrigeren pakte ze de leuning vast maar die bezweek. Ze stond dus tot haar middel in het modderige water. Telefoon nat dus even paniek... Nadat we weer bij het berginpunt waren bleek ze haar zonnebril op sterkte tijdens de val te zijn verloren. Die hebben ze niet meer teruggevonden.
Lekker vers fruit gegeten (watermeloen, dragonfruit, rambutan, longan, en vietnamese aardbei). Daarna weer met de boot terug naar het hotel zodat Niki droge kleding kan aantrekken.
Na een kleine half uurtje zouden we vertrekken om te gaan fietsen maar het komt met bakken uit de hemel. We besluiten een half uur te wachten en als de bui voorbij is gaan we naar de fietsverhuur locatie met de bus.
We maken een fietstocht van 1,5 uur door een dorpje over spannende weggetjes, die op sommige punten verradelijk glad blijken te zijn. 2 mensen gaan tijdens het fietsen onderuit, een paar bijna. Onderweg een gedenkplaats bij een heilige boom. Een stronk van zoveel takken dat de hele locatie begroeid was met takken van 1 boom. Daar kregen we Jackfruit te proberen. Op zich wel lekker. Smaak lijkt op mango en heeft een vlezige structuur die je soms ook bij mango hebt.
Eind van de middag hadden we vrij en zijn we wezen zwemmen. Omdat we in Can tho nog weing zon hebben gezien was het water erg fris. We hebben nog even gekeken naar een massage maar daar konden we pas om 20 uur terecht en we moesten nog eten. Dus de massage maar in Ho Chi Min proberen. Weer bij Mekong 65 gegeten.

Nu koffers inpakken omdat we morgenvroeg op pad gaan naar Ho Chi Min.

1. Mitchel:
    19 juli 2023
    Klinkt als een mooie avontuurlijke dag! Leuk om te lezen
  2. Meike:
    20 juli 2023
    👍🏻
  3. Cindy:
    20 juli 2023
    Wat schrikken voor Niki, nat avontuur! Heerlijk al dat verse fruit