Ni Hau

25 juli 2019 - Beijing, China

Na een ietwat onrustige vlucht zijn we met een overstap in Shanghai, in Beijing aangekomen. in het vliegtuig was de service best ok. Niki kreeg een glutenvrije maaltijd en de standard maaltijden waren prima te doen. Vreemd genoeg geen light frisdrank en de koffie was standard met melk en suiker (al gemengd in de kan). Op mijn verzoek voor een gin tonic keken ze heel vreemd en werd heftig nee geschud. Engels was best lastig. Entertainment was ok. Een goede noise cancelling koptelefoon is aan te raden. Anders is het vooral plaatjes kijken. We moesten 'arrival' kaartjes invullen voor de douane. Helaas te weinig kaartjes voor de 15 niet-Chinese passagiers. Dus de rest moest op de luchthaven ingevuld worden. Op de luchthaven kaartjes ingevuld (maar nergens hoeven in te leveren), vingerscan van alle 10 de vingers, toen volgende poortje, boarding pass controle, 3 meter verder in dezelfde lijn weer boarding pass controle, toen bij de security paspoort, visum controle en weer vingerscan. Daarna bagagescan. Gelukkig werd de bagage direct naar de eindbestemming gebracht en konden wij naar de gate.

De 2e vlucht was minder aangenaam. We waren moe en de stoelen waren hard. Thomas was met moeite wakker te krijgen bij de landing. Bij aankomst keurig opgewacht door de reisleider. Eerst pinnen... Dat bleek voor ons lastiger te zijn aangezien we gelijk voor het excursiepakket en de fooienpot moesten betalen. We konden niet het volledige bedrag opnemen vanwege de opname beperking van ING. Morgen maar weer proberen.

Hotel is prima. Ruime 3 persoonskamer en een 2 persoonskamer. Helaas niet naast elkaar maar uiteindelijk wel op dezelfde etage. Even kort slaapje voor we eind van de middag een informatiebijeenkomst hebben en daarna welkomstdiner. Heerlijk allerlei Chinese gerechten en zelfs voor Niki glutenvrije gerechten.

Thomas had veel last van jetlag en kon 's avonds de slaap moeilijk vatten.

Morgen om 8 uur vertrekken...

1. Sonja Vonk:
    26 juli 2019
    Ni hau en veel plezier!
  2. P van der Mannen:
    26 juli 2019
    fijn dat het voor Niki geregeld is. ben benieuwd naar beiing zelf.
    poot van Nox